Data lake i analityka predykcyjna dla eCommerce w AWS


Data lake i analityka predykcyjna dla eCommerce w AWS
Webinar przedstawia różne zastosowania analityki w eCommerce, a w drugiej części (od 14:40 minuty) pokazuje jak to wygląda w AWS.

Z nagrania dowiecie się czym się różnią usługa serwerowa AWS EMR od serverlessowych AWS Glue i Amazon Athena oraz w jaki sposób można analizować pliki zgromadzone na S3. Zostało też zademonstrowane ciekawe zastosowania usługi Amazon Personalize w sklepie internetowym. Usługa została wykorzystana do rekomendowania produktów na podstawie historii przeglądania artykułów przez użytkownika.

Przedstawiony materiał jest typowo biznesowy i właściwie nie wchodzi w tematy techniczne, nawet w części (od 14:40 minuty) Kamila Wieczorka z AWS.

Myślę, że może być interesujący dla osób początkujących, gdyż pokazuje możliwości chmury, które są względnie proste do użycia we własnym biznesie (konia z rządem temu kto sam zaimplementuje silnik rekomendacji 😉).

Jeśli po obejrzeniu nagrania nurtuje Cię mnóstwo pytań to zawsze możesz się skontaktować z organizatorami, zadać pytanie w komentarzu poniżej lub sprawdzić samodzielnie jak zostało to zbudowane, korzystając ze źródeł przykładu opublikowanych przez AWS na GitHub.

Korzystając z szablonów CloudFormation możesz automatycznie wdrożyć ten sam przykład na swoim koncie AWS i sprawdzić jak to dokładnie działa. Warto to zrobić, gdyż nie jest to aż tak proste jak to wynika z webinaru. Za dowód niech posłuży diagram architektury całego rozwiązania.

Retail Demo Store diagram

Miłego analizowania !

Pozdrowienia dla Hostersów i AWS Polska 👋🙂